[ Pobierz całość w formacie PDF ]

5. Prezes UTK może nałożyć na przewoznika kolejowego lub zarządcę
infrastruktury kolejowej, który nie usunął w wyznaczonym terminie
nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku oceny, o której mowa w ust. 1, karę
pieniężną w wysokości określonej w art. 66 ust. 2. Art. 66 ust. 4 stosuje się.
Art. 22f. 1. Warunkiem dopuszczenia do eksploatacji typów budowli i typów
urządzeń mających wpływ na poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego, o których
mowa w przepisach wydanych na podstawie ust. 14 pkt 2, jest uzyskanie świadectwa
dopuszczenia do eksploatacji typu dla pierwszego ich egzemplarza.
2. Jeżeli określony typ urządzeń albo budowli jest produkowany przez więcej
niż jednego producenta, wymagane jest uzyskanie świadectwa dopuszczenia do
eksploatacji typu dla pierwszego egzemplarza produkowanego przez każdego z tych
producentów.
3. Zwiadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu wydaje siÄ™ na czas
nieokreślony, a w przypadku nowych typów lub konieczności wykonania prób
eksploatacyjnych, na czas określony  przewidziany na przeprowadzenie tych prób.
4. Organem właściwym w sprawach wydania, odmowy wydania i cofania
świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu jest Prezes UTK.
5. Przed uzyskaniem świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu, typy
urządzeń i typy budowli podlegają badaniom technicznym.
6. Badania techniczne przeprowadza jednostka organizacyjna, o której mowa w
art. 22g ust. 9.
7. Po przeprowadzeniu z wynikiem pozytywnym badań technicznych jednostka
organizacyjna, o której mowa w art. 22g ust. 9, wydaje certyfikat zgodności typu.
8. Kolejne urządzenia albo budowle zgodne z typem, dla którego Prezes UTK
wydał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu, uznaje się za dopuszczone do
eksploatacji, jeżeli:
2014-11-21
©Kancelaria Sejmu s. 74/161
1) producent albo jego upoważniony przedstawiciel przeprowadził procedurę
oceny zgodności z typem, a następnie wystawił deklarację zgodności z typem,
albo
2) podmiot zamawiajÄ…cy, wykonawca modernizacji, importer, inwestor,
dysponent, zarządca, użytkownik bocznicy albo przewoznik kolejowy wystawił
deklarację zgodności z typem dla urządzeń albo budowli, które zamierza
wprowadzić do eksploatacji, po uprzednim przeprowadzeniu przez jednostkę
organizacyjną, o której mowa w art. 22g ust. 9, badań technicznych
niezbędnych do stwierdzenia zgodności z typem, zakończonych wydaniem
certyfikatu zgodności z typem.
9. Prezes UTK, w drodze decyzji, cofa świadectwo dopuszczenia do
eksploatacji typu w przypadku stwierdzenia, że typ urządzenia albo typ budowli
zagraża bezpieczeństwu ruchu kolejowego lub bezpieczeństwu przewozu osób i
rzeczy.
10. Jeżeli stroną postępowania w sprawie cofnięcia świadectwa dopuszczenia
do eksploatacji typu jest producent albo jego upoważniony przedstawiciel, w decyzji,
o której mowa w ust. 9, Prezes UTK nakazuje mu:
1) odkupienie albo wymianę, we wskazanym terminie, odpowiednio urządzeń albo
budowli zgodnych z dopuszczonym typem na żądanie podmiotów, które
faktycznie nimi władają;
2) powiadomienie podmiotów władających odpowiednio urządzeniami albo
budowlami, zgodnymi z dopuszczonym typem, o cofnięciu świadectwa
dopuszczenia do eksploatacji typu, określając termin i sposób ich
powiadomienia.
11. W odniesieniu do sieci kolejowych warunki, o których mowa w ust. 1 i 8,
dotyczą typów urządzeń i typów budowli przeznaczonych do eksploatacji w zakresie
określonym w art. 25a ust. 1, w przypadkach, o których mowa w art. 25d ust. 1 pkt
2 4, a także w przypadku przyznania przez Prezesa UTK odstępstw, o których mowa
w art. 25f ust. 5 pkt 1 i 2 oraz ust. 6 pkt 1.
12. Uzyskanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu nie jest
wymagane dla typów urządzeń i typów budowli, o których mowa w ust. 1, ujętych w
TSI jako składniki interoperacyjności i objętych deklaracją WE zgodności lub
przydatności do stosowania składnika interoperacyjności.
2014-11-21
©Kancelaria Sejmu s. 75/161
13. Przepisy ust. 1 12 stosuje się do typów pojazdów kolejowych, o których
mowa w przepisach wydanych na podstawie ust. 14 pkt 2, przeznaczonych do
eksploatacji wyłącznie:
1) na bocznicach kolejowych;
2) na infrastrukturze kolejowej obejmującej linie kolejowe o szerokości torów
mniejszej niż 1435 mm;
3) w metrze;
4) na sieci kolejowej, o której mowa w art. 25a ust. 1 pkt 1.
14. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb wydawania, odmowy wydania i cofania świadectw dopuszczenia do
eksploatacji typu;
2) wykaz rodzajów budowli, urządzeń oraz pojazdów kolejowych, dla których
wymagane jest uzyskanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu;
3) zakres badań technicznych koniecznych do wydania świadectwa dopuszczenia
do eksploatacji typu oraz stwierdzenia zgodności z typem;
4) szczegółowe warunki i tryb wydawania certyfikatów zgodności typu, [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • domowewypieki.keep.pl